Een website is de basis
zonder online-marketing is dit enkel een visitekaartje
 

ONLINE MARKETING


Een sterke online aanwezigheid is een samenspel van verschillende kanalen. We helpen bij de keuze van deze kanalen en zorgen voor een hoger rendement. We bepalen de doelgroepen, kiezen de juiste kanalen, stellen het plan op en bepalen meetpunten.
Kortom: plannen, uitvoeren, opvolgen en meten. Gevolg: betere resultaten. En geen warme lucht!


ONLINE MARKTING IS UW SLEUTEL TOT SUCCES



STRATEGIE
Wat is de bedoeling? Wat wil je bereiken? Hoe gaan we dat bereiken? Over wie gaat het hier? En hoe gaan we meten wat we gaan doen? Allemaal vragen die een concreet antwoord krijgen bij het opstellen van jouw online strategie. Die strategie vormt de basis van het marketingplan. Het dient als raamwerk voor alle toekomstige campagnes. Het zorgt er voor dat alle marketinginspanningen dezelfde boodschap en waarden uitstralen. En dat de inspanningen natuurlijk efficiënt en effectief zijn. We geven onze acties prioriteiten, zo kunnen we beslissen dat eerst de SEO van jouw website beter moet, voordat we overgaan tot het opdrijven van jouw aanwezigheid op Sociale Media.

SEO staat voor Search Engine Optimization

We optimaliseren de website of webshop zodat meer mensen die in de zoekresultaten vinden en doorklikken. We kijken naar de trends in jouw sector, beslissen over kernwoorden (relevante kernwoorden en/of kernwoorden met een groot volume), geven concreet advies rond copywriting, of nemen de copywriting op ons.

ONLINE ADVERTEREN 

Een optimalisatie kan deel uitmaken van de opstart van een website of webshop. Het Content Management Systeem (CMS) dat wij gebruiken heeft alle nodige tools om de website op technisch vlak geoptimaliseerd te bouwen en te houden. Maar naast dit technische aspect is er ook sprake van de juiste en relevante inhoud, en de correct opbouw van links binnen de website en naar de website.
Moeten we een bestaande website verbeteren? Dan bekijken we de huidige werking. Eerst zijn er misschien al een aantal technische aanpassingen nodig. Daarnaast wordt de inhoud grondig onderzocht, geven we aan waar er zaken ontbreken, fout geschreven zijn of niet voldoende gestructureerd.

Door op de juiste plaatsen online te adverteren kan je een grote groep potentiële kopers bereiken. Samen met jou stellen we een mediaplan op en werken we campagnes uit. We bepalen de relevante zoekwoorden waarop we gaan adverteren, spreken samen een budget af en zorgen zo voor de meest optimale combinatie die tot een concreet resultaat kan leiden. Liever een doelgerichte aanpak dan ongecontroleerd te adverteren op alles wat maar relevant lijkt, niet?

Kortom, Google AdWords kent voor ons geen geheimen meer. Aan jou om te beslissen hoe we de zaken aanpakken: zorgen wij voor de analyse, doe jij de implementatie, of starten wij die op en neemt je het dan over? Of heb je liever dat wij alles van naaldje tot draadje aanpakken? We gebruiken de aanpak die jou het best ligt.

Wij verzorgen ook de dagelijkse opvolging en de analyse en rapportage van de campagnes.

We hebben ook ervaring met Facebook Ads. Maar belangrijk is dat we we eerst samen bepalen wat de doelstelling van een advertentie is, voor we het juiste kanaal kiezen.





SOCIALE MEDIA

Je op weg helpen om door het Sociale Media bos terug de bomen te zien? Kort even een overzicht geven van de diverse kanalen? Best practices en cases en doe jij de rest zelf wel? Een volledige strategie uitwerken, jou op weg helpen of al jouw Sociale Media profielen voor jou beheren: er zijn altijd diverse manieren om samen te werken. Maar er is maar één doel: resultaten behalen.
Om te starten kunnen we een concrete opleiding aanbieden, waar we jou klaarstomen zodat je jouw aanwezigheid zelf kan beheren. En als je dat wil, volgen we de implementatie van jouw Sociale Media strategie op, geven weconcrete tips, sturen we bij. En we liken en sharen natuurlijk enthousiast mee!
Natuurlijk kunnen we ook het Sociale Media traject volledig in handen nemen. Wij delen de content, volgen alle feedback op en helpen mensen verder, en we bezorgen jou regelmatig een overzicht van de concrete resultaten.

Iedere website of webshop die webtoppers maakt krijgt een unieke Google Analytics tracking code. Zo heb je al van in het begin data over jouw website of webshop. Samen met jou bepalen we de belangrijkste meetpunten en stellen we een analyseplan op. Voor elke website verzorgen we de nodige meetbare conversie tunnels, die je een zicht geven op het surfgedrag van jouw bezoeker. En we bouwen een Google Analytics Dashboard op maat.
Dit alles heeft maar één doel: een zicht krijgen op de gegevens, deze weten te interpreteren, om te komen tot concrete conclusies, die jouw website nog beter maken.

Welke van deze stappen wij moeten uitvoeren bepaal jij: ofwel zorgen wij voor de nodige inzichten in de cijfers, met bruikbare conclusies en doe jij de rest zelf. Ofwel gaan we ook aan de slag en voeren we de nodige taken ook zelf uit.
Via e-mailmarketing kan je mensen bereiken die al geïnteresseerd zijn in jouw merk. E-mails uitsturen zijn acties die je zeer dicht bij je (potentiële) klant brengen, en waar we heel goed kunnen meten wat werkt en niet werkt. Een nieuwsbrief uitsturen lijkt eenvoudig, maar je moet de tijd nemen om het resultaat te meten, en zo je communicatie via e-mail constant aan te passen en te verbeteren.
Segmentatie en doelgericht newsletters uitsturen zorgen voor een verbeterde communicatie. Startende van je huidige database bouwen we die verder uit, verrijken we die om steeds juistere content uit te sturen.

Een Content Strategie bepaalt de manier waarop bruikbare en relevante inhoud wordt gemaakt, geïmplementeerd en beheer. Het is een plan dat uitstippelt wie er voor welke inhoud verantwoordelijk is en  wanneer die moet geschreven en gepubliceerd worden. Ook hoe en wanneer die te delen via de Sociale Media is een cruciaal element.

We hebben het dan niet alleen over de inhoud van de website of webwinkel zelf. We gaan ook na hoe we de content gaan verspreiden, waar we met de inhoud terecht kunnen, wie er baat zou bij hebben, en hoe we die terugkoppelen naar de website of e-commerce site.
En meten, dat ene ding waar het internet ons echt bij kan helpen, zorgt ervoor dat we kunnen uitbalanceren, verfijnen en aanpassen aan de actualiteit.

WEB ANALYTICS

E-MAILMARKETING

CONTENT STRATEGY