Ga naar hoofdinhoud
  • NLD
  • ENG
  • SPA
  • Home
  • Nieuws
  • Diensten
    • Webdesign
      • logo webtoppers
    • Control-panel
    • Webshops
    • Online Marketing
    • Domeinextenties
  • Over ons
  • Contact
    • Login naar je eigen website
    • Privacyverklaring
  • Catalogus

Hoe stel je een privacyverklaring op voor jouw website + voorbeeld

30 aug, 2018, Geen reacties


door: Guido 15-09-2016| Leestijd: 8 minuten| Categorie: SSL / veiligheid

Als je een website hebt, dan is de kans groot dat je een privacyverklaring nodig hebt. Het is een belangrijk juridisch document, dat voor veel mensen moeilijk zelf op te stellen is. Gebruik daarom ons gratis voorbeelddocument als basis voor het vastleggen van jouw privacybeleid.

Wat is een privacyverklaring?

Een privacyverklaring wordt ook wel privacy policy of privacy statement genoemd. Het is een gedragscode waarin je aangeeft wat je doet met de gegevens die je, via jouw website, van je bezoekers verzamelt.

Wet bescherming persoonsgegevens

Regels voor de omgang met persoonsgegevens zijn vastgelegd in de Wet bescherming persoonsgegevens (Wbp). Hierin is vastgelegd dat je persoonsgegevens op een zorgvuldige wijze moet verwerken.


Europees geregeld

De privacy policy is, net als de Cookiewet, in Europees verband geregeld. Althans, dat is de bedoeling. “Omdat iedere lidstaat van de EU de privacyrichtlijn omzet in nationale wetgeving, is er op Europees niveau een lappendeken aan systemen ontstaan”, Dit brengt administratieve lasten met zich mee en draagt niet altijd positief bij aan de bescherming van persoonsgegevens in de EU.”

In april 2016 is er een verordening aangenomen die duidelijkheid moet geven over het omgaan met persoonsgegevens. Deze verordening is sinds 24 mei 2016 van kracht. Organisaties hebben nu de tijd om hun bedrijfsvoering op de nieuwe regels aan te passen.

Vanaf 25 mei 2018 is de verordening in alle lidstaten van de EU van toepassing en kan er gehandhaafd worden.

Wat staat er in een privacyverklaring?

In de privacy policy omschrijf je wat je met de verzamelde gegevens doet en waarom. Het kan zo zijn dat je de gegevens gebruikt om later contact op te kunnen nemen met de bezoeker, een nieuwsbrief te versturen of producten en diensten te leveren.

In een privacyverklaring moet je in ieder geval de volgende punten opnemen.

Identiteit

Neem in je privacy policy in elk geval jouw naam of bedrijfsnaam en contactgegevens op. Voor webshops is het sowieso verplicht om deze gegevens op je website weer te geven.

Doel

Geef duidelijk aan wat het doel is van het verzamelen van persoonsgegevens. Als de gegevens worden gebruikt voor meerdere doeleinden, bijvoorbeeld voor zowel het abonneren op een mailinglist als voor direct marketing, dan moet je beide doelen afzonderlijke beschrijven.

Binnen de privacywetgeving wordt goed toezicht gehouden op het verzamelen en gebruik van persoonsgegevens.

Verplichte opgave van gegevens

Neem in je privacybeleid op of het verstrekken van gevraagde persoonsgegevens verplicht of optioneel is (bijvoorbeeld door het plaatsen van de bekende asterisk [*] bij verplichte velden). Verplichte informatie is nodig om de gevraagde service te kunnen bieden, zoals het verstrekken van je volledige namen om online een vliegticket op jouw naam te kunnen boeken.

Inzage en wijziging

In de Wet bescherming persoonsgegevens staat dat iemand zijn verzamelde persoonsgegevens moet kunnen inzien. Daarnaast moet het mogelijk zijn om de informatie te verbeteren, aan te vullen, te verwijderen, of af te schermen.

Als de gegevens feitelijk onjuist zijn, is dat een legitieme reden. Ook als de informatie onvoldoende of onvolledig is voor het doel, niet strikt noodzakelijk is voor het doel of in strijd is met wettelijke voorschriften, moet je wijziging van de gegevens toestaan.

In jouw privacy statement geef je aan hoe zo’n wijzigingsverzoek ingediend kan worden, hoe je ermee omgaat en hoe snel je erop reageert. Er geldt overigens een maximumtermijn van vier weken.

Ontvangers van verzamelde gegevens

Bij het privacy verklaring opstellen moet omschreven worden wie de ontvangers zijn van de verzamelde persoonsgegevens. Omschrijf de legitieme reden waarom deze derde partijen de persoonsgegevens ontvangen.

Daarbij is het ook van belang te melden of de data wordt verzonden naar landen buiten de EU. Als dat het geval is, moet je ook aangeven of deze landen de persoonsgegevens adequaat beschermt.

Toestemming

Als je de persoonsgegevens van jouw klanten of bezoekers wilt gebruiken, dan is in een aantal gevallen toestemming nodig voor dit gebruik.

Denk daarbij aan het versturen van een nieuwsbrief of het verkopen van persoonsgegevens aan derden. In dat geval moet je expliciet toestemming hebben voor het betreffende gebruik van de gegevens.

Wil je zowel een nieuwsbrief sturen als de gegevens verkopen, dan moet je voor beide apart toestemming vragen.

Beveiliging van persoonsgegevens

Geef in de privacyverklaring aan welke technische en organisatorische maatregelen je hebt genomen om persoonsgegevens te beveiligen tegen verlies, diefstal en onrechtmatig gebruik.

De melding is ook verplicht op alle plaatsen waar persoonsgegevens ingevoerd kunnen worden, zoals in een bestelproces, aanmeldformulieren voor een nieuwsbrief en tell-a-friend-formulieren.

Rechtsgeldigheid privacy policy

Een privacy statement moet de persoon waaraan deze gericht is, bereikt hebben om rechtsgeldig te zijn. Aannemen dat iemand de link naar de verklaring op je website heeft gevolgd en de voorwaarden heeft gelezen is onvoldoende.

Om die reden is het ook een eis om de privacyverklaring op te stellen in alle talen die je op jouw website ondersteunt.

Aanvullende eisen

Soms gelden er nog strengere voorwaarden. Als je persoonsgegevens geheel of gedeeltelijk geautomatiseerd verwerkt, moet je hiervan melding maken bij het Autoriteit Persoonsgegevens (voorheen College Bescherming Persoonsgegevens). Doe je dit niet? Dan kan de autoriteit een boete opleggen van maximaal 4.500 euro.

Wanneer is een privacyverklaring verplicht?

Als jouw website privacygevoelige gegevens verzamelt en/of opslaat, ben je wettelijk verplicht om een privacy statement te hebben. Dat betekent dat als je een eenvoudig contactformulier op jouw website hebt staan, een privacy statement al verplicht is.

Webshops en privacyverklaring

Heb je een webshop? Dan is een privacyverklaring altijd verplicht. Een webshop verzamelt alleen al in het bestelproces heel veel persoonsgegevens. Dat is voor de privacywetgeving voldoende reden om de verklaring voor webshops verplicht te stellen.

Boete bij ontbreken privacy statement

Het is in veel gevallen dus via de privacywetgeving verplicht om een privacy statement op je website te hebben. Heb je geen privacyverklaring op je website? Dan kan Autoriteit Persoonsgegevens (AP) een boete opleggen. Sinds 1 januari 2016 is AP bevoegd om boetes uit te schrijven. Zo’n boete kan oplopen tot 800 euro.

Cookieverklaring

Naast een privacyverklaring is vaak ook een cookieverklaring verplicht op je website. Cookies zijn kleine tekstbestandjes die een website kan opslaan op de computer van een bezoeker. In deze bestanden wordt informatie over het bezoek aan de site opgeslagen.

Er zijn grofweg twee soorten; functionele cookies en tracking cookies.

Functionele cookies

De functionele cookies worden gebruikt voor het onthouden van loginnaam of instellingen, maar ook voor het koppelen van een browser aan tijdelijke variabelen op de server. Dit worden ook wel session cookies genoemd.

Tracking cookies

Tracking cookies worden gebruikt om een profiel te maken van de bezoeker. Vrij onschuldig gebruik van tracking cookies is het bekijken waar de bezoeker vandaan komt en welke pagina’s worden bezocht. Handig voor je statistieken.

Het wordt anders wanneer er op basis van je bezoek aan meerdere websites een profiel wordt opgebouwd met informatie als je geslacht, leeftijdscategorie, interesses en zoekopdrachten. Dit soort gegevens wordt vaak gebruikt om relevante advertenties aan bezoekers te tonen.

Cookieverklaring verplicht

Als je gebruik maakt van cookies op jouw website, is een cookieverklaring verplicht. In deze verklaring leg je uit welke cookies je website plaatst, waarom en hoe deze gebruikt worden.

Daarnaast moet je ook hier aangeven of je de gegevens aan derden verstrekt en zo ja aan wie. Met een cookiescript moet je jouw website bezoekers bovendien laten bepalen of ze cookies accepteren.

Cookies, het gebruik ervan op je website dien je op te nemen in je privacyverklaring of aparte cookieverklaring.

Cookiewet

Artikel 11.7a van de Telecommunicatiewet wordt in de volksmond de Cookiewet genoemd. Het is een wet die sinds juni 2012 van kracht is. De wet regelt dat elke website met bezoekers uit Nederland verplicht is om de bezoekers te informeren over het gebruik van cookies.

Nederlandse bezoekers moeten, voordat ook maar één cookie wordt geplaatst, eenmalig expliciet toestemming geven voor het plaatsen van deze cookies.

Voor technisch noodzakelijke cookies, zoals een winkelmandje of een inlogformulier, is overigens geen toestemming vereist. Gebruik je Google Analytics, Google Maps, YouTube, Facebook of
Twitter op je site? Dan is wel toestemming nodig.

Hoge boete bij overtreden Cookiewet

Houd je jezelf niet aan de Cookiewet? Dan kan de Autoriteit Consument & Markt (ACM, voorheen OPTA) een boete van maximaal 450.000 euro opleggen. Om dit soort hoge boetes te voorkomen, hebben veel uitgevers de bekende cookie walls geïnstalleerd. Zij krijgen namelijk inkomsten uit advertenties waarvoor tracking cookies geplaatst worden.

Voorbeeld privacyverklaring

Nu je dit alles gelezen hebt wil je natuurlijk snel van start met het maken van jouw eigen verklaring. Gebruik daarom ons gratis voorbeelddocument als basis voor het vastleggen van jouw privacybeleid.


                                                                                                                                                                                                                                Voorbeeld Privacy verklaring



Het document dient als voorbeeld. De inhoud is opgesteld door Kompas Advocatuur en juridisch nagekeken. Er kunnen echter geen rechten aan worden ontleend. Wil je zekerheid en problemen voorkomen? Laat dan een privacy verklaring opstellen voor jouw specifieke situatie.

Een toffe TIP om dure betaalnummers te omzeilen

7 jun, 2018, 1 reactie
Wie kent ze niet de te vaak super dure betaalnummers of net de Gratis 0800 nummers? Maar wist je dat achter ieder van deze nummers een standaard nummer schuil gaat waar je vaak aan zonaal tarief naar kunt bellen en net bij de zelfde service uitkomt. In bijstaande link kan je eens een kijkje nemen welk nummer achter uw vaak gebeld 0900/ 0905of 0800

Link naar de website...vul uw nummer in and check it out

http://geonumbers.com/be/search.php

Betalende nummers

Numéro(s)   Tarif(HP)   Tarif(HC) 0800..   gratuit   gratuit 078-15..   0,0520 €   0,0260 € 070   0,1750 €   0,0875 € 077   0,4500 €   0,4500 € 0900   0,4500 €   0,4500 € 0901   0,4500 €   0,4500 € 0902   0,7450 €   0,7450 € 0903   1,1200 €   1,1200 €

Gelukszoekers slaan toe bij voorregistratie nieuwe extensies

29 okt, 2017, Geen reacties
 

Met de komst van nieuwe domeinnamen, zoals de .blog en .shop domeinnaam, is er een massale stroom gelukszoekers op gang gekomen. Er zij inmiddels al tienduizenden aanvragen ontvangen voor deze nog uit te komen extensies. Omdat domeinnamen met populaire zoektermen in het verleden voor hoge bedragen van eigenaar wisselden verwachten de huidige bestellers ook enorme bedragen te innen door het vastleggen van hun domeinnamen. Ook registreren veel bedrijven ter bescherming van hun bedrijfsnaam diverse extensies.

Populair
Van de meer dan 500 vrij uit te komen domein extensies zijn de .shop, .online en .app het populairst. Naast de populaire extensies komen er ook een hoop plaatsnamen zoals .amsterdam en beroepen als domeinnaam uit. Zoals verwacht is er grote vraag naar populaire zoektermen als hotel, sex en online, maar ook merknamen van bekende bedrijven zijn populair. Het voorregistreren van deze namen is overigens geen garantie op een definitieve registratie. Voor merknamen maakt de geregistreerd merknaamhouder via een zogenaamde sunrise periode als eerste aanspraak op de domeinnaam en voor hele populaire domeinnamen zijn er heel veel aanvragen. Ook kan de uitgever een blacklist opstellen voor het blokkeren van bepaalde trefwoorden of populaire trefwoorden veilen.

Meer dan 500 extensies
ICANN, de organisatie die wereldwijd verantwoordelijk is voor het toekennen van domeinnamen, opende in 2012 de inschrijving voor nieuwe extensies (gTLD’s). Bij de meer dan 1900 aanvragen zaten een hoop gesloten gTLD’s die niet door iedereen te registreren zijn. Bij meer dan 500 gTLD’s is het wel mogelijk om als particulier of bedrijf een domeinnaam te registreren.

Voorregistratie
Webtoppers maakt het voor klanten mogelijk om via voorregistratie vrijblijvend een reservering te plaatsen zodat de kans op een goede domeinnaam groter is. “Het is altijd spannend wat nieuwe domeinnamen gaan doen op de markt, maar voor deze populaire extensies is de belangstelling enorm. Er zitten voor ieder bedrijf wel een aantal interessante extensies bij.”.



Webtoppers maakt Greets website

1 okt, 2017, Geen reacties
Greets broodjesbar was in eerste instantie een broodjesbar in het centrum van Hasselt. De website was al wat verouderd en de huidige eigenaar kon zelf geen of zeer moeilijk aanpassingen doen. Na een bezoekje van een webtopper-expert is een nieuwe facelift aan de volledige look and feel van de zaak gegeven. We kozen samen met de eigenaar om de naam Greets te behouden maar de menukaarten aan te passen ook de buitenkant en de website zelf kregen een zeer frisse look mee.

broodjsbar-hasselt.be


De eigenaar wilde vooral inspelen op de online en telefonische bestellingen van bedrijven in de buurt. Hiervoor hebben we een zeer overzichtelijk online menu gemaakt en voor de papieren versie van de menukaart hebben we een nummering voorzien voor bestellingen langs de telefoon te vergemakkelijken.



Zo zie je maar weer dat je voor de Webtopper Expert echt telt hij denkt mee met jouw en je zaak!

5 URL-tips voor een betere website en ranking in Google

28 sep, 2017, Geen reacties

Elke pagina op uw website moet een apart adres hebben: de URL. Hoe schrijft u een URL die goed scoort in Google en mensen informeert?

Eerder koos u uw domeinnaam, misschien wel op basis van de tips uit het artikel Hoe kiest u de beste domeinnaam voor uw zaak?.
In dit artikel kijken we naar de URL’s van alle pagina’s op uw site. Want ja, deze zijn te verbeteren!

Leg een kruimelpad aan

Een goede URL vertelt de bezoeker waar die zich op de website bevindt. Dit is het broodkruimelpad dat de bezoeker op de weg houdt. De domeinnaam wordt gevolgd door de categorie en de productnaam of blogtitel, enzovoort.
Bijvoorbeeld: https://www.tutu-shop.com/collections/children. U bevindt zich op de online shop voor het aankopen van een tutu. U bekijkt de collecties, meer bepaald deze van kinderen.

Beschrijf wat er op de pagina te vinden is

Een gebruiksvriendelijke URL is meteen goed te lezen en te begrijpen. Hierdoor vergroot de kans dat bezoekers uw link kopiëren en delen. Daarentegen de starter http://x-drones.be, gebruikt geen unieke URL’s per pagina. Niet alleen is de bezoeker snel de weg kwijt. Google indexeert geen enkele afzonderlijke pagina. Je merkt dit zelf op dat wanneer je op de website surft, de URL in de adresbalk nooit wijzigt.

Gebruik keywoorden in uw URL

Uw potentiële bezoekers zoeken gericht via Google het antwoord op hun vraag of het product dat ze wensen aan te kopen. Gebruik de zoektermen uit uw sector in uw URL.
Bijvoorbeeld: https://www.livingstories.be/rookbeleid-voor-jouw-onderneming. Deze HR-specialist deelt info over hoe u als bedrijf met rokende medewerkers kan omgaan.

Zet de belangrijkste woorden vooraan

Vaak neemt uw content management systeem de titel van een blogpost over. Toch is het interessant om de URL zelf aan te passen. Zo zet u best de belangrijkste woorden vooraan.
Bijvoorbeeld: de klusjessite https://www.twizzi.be/nl/vakman-inschrijven zet het woord ‘vakman’ voor ‘inschrijven’, hoewel de volledige boodschap is: ‘Schrijf je in als vakman’.

Vermijd technische taal

Uw computer denkt misschien wel in nummers… uw bezoekers niet.
Een URL als www.uwdomeinnaam.be/id=46+()XhpanIS werkt niet. Geef daarom ook uw foto’s een duidelijke naam voordat u een foto uploadt op uw site. Ook data zijn uit den boze.

In dit artikel sommen we een aantal tips op om betere URL’s te schrijven voor de pagina’s van uw website. Kijk nu eens op uw eigen website. Wijst u uw bezoekers en Google goed de weg?

Wil u ontdekken wat dit kan betekenen voor uw zaak? Maak een gratis afspraak met één van onze webtoppers experts


Tot binnenkort


SEO en de nieuwe domein extenties

24 jul, 2017, Geen reacties

seo en de nieuwe domein extensies



Vanaf het begin van 2014 worden mondjesmaat nieuwe domeinnaam extensies vrij gegeven. En in navolging van grote steden zoals .london staan nu ook domeinnaam extensie zoals .Vlaanderen op het punt om commercieel ingezet te worden.

Gezien het feit dat Google al vanaf eind 2012 penalty’s geeft op exact domain matches met dunne content is het te bezien in hoeverre dit een handige toevoeging is voor bedrijven op het gebied van online vindbaarheid.

Het vertouwen van de bezoeker is het belangrijkst

Voor veel bedrijven kan een mogelijke verhuizing naar een nieuwe domeinnaam te riskant zijn, los van het feit of dit effect heeft op de vindbaarheid. Denk maar eens aan domeinnamen zoals .name of .biz, hoeveel personen in jouw omgeving hebben een .name domein en hoeveel bedrijven hebben een .biz domeinnaam? In mijn omgeving in ieder geval vrij weinig, en dit heeft mijns inziens te maken met vertrouwen. Zeg nou zelf, zou jij eerder kiezen voor een domeinnaam met een .com of een domeinnaam met een .biz extensie?

 

Bedrijven zullen dan ook een afwachtende houding innemen om te bekijken wat hun bezoeker doet en in welke richting de markt zich beweegt. Mocht het daadwerkelijk een toegevoegde waarde hebben en een zelfde reputatie weten op te bouwen als een .be of .com domein extensie dan zullen bedrijven ook eerder geneigd zijn om over te stappen.

Dus niks doen met de nieuwe domein extensies?

O zeker wel! Ik zou niet gelijk mijn hele bedrijf overgooien op een nieuwe domein extensie maar ik zou zeker al eens ‘neuzen’ tussen de nieuwe domein extensies en bekijken welke van toepassing zijn op jouw branche of professie.

 

Neem bijvoorbeeld een heel logisch voorbeeld zoals pizza.com en pizza.Vlaanderen. Het lijkt niks meer dan logisch, en relevant, dat Google straks een hogere indexering zal meegeven aan het pizza.vlaanderen domein zodra een bezoeker zoekt op ‘pizza bestellen Vlaanderen’


Ook webtoppers biedt meer dan 500 nieuwe extensies aan vraag uw webtopper welke het best met uw zaak past.

Innoveren om te overleven: in 6 stappen naar de juiste mindset

24 jul, 2017, Geen reacties

Innovatie is geen afdeling, geen persoon, maar een manier van denken. En ook al hebben mensen van nature de neiging om te blaffen tegen alles wat ze niet kennen, iedereen kan zich aanleren om innovatief te denken en kansen te zien.

Lewis Duncan van de Darthmouth-universiteit in de VS beschreef innovatie ooit als ‘het omzetten van ideeën naar facturen’. Hoewel deze quote mooi toepasbaar is voor het bedrijfsleven, geldt hij niet voor de zorg, overheid en non-profitsector. Daarom bedacht innovatie-expert Gijs van Wulfen een eigen definitie voor innovatie: ‘het realiseren van nieuwe maakbare relevante producten, diensten, processen of experiences met een levensvatbaar businessmodel.’

Hij benadrukt daarbij dat zeker niet elke verbetering meteen een innovatie is. Veranderen gebeurt stap voor stap, volgens planning, met een specifiek doel. Innoveren doe je in grote sprongen en brengt risico’s met zich mee.

Om te komen tot de juiste mindset voor innovatie, stelde Van Wulfen een zes-stappenplan op. Hij schreef daarover het boek Innoveer jezelf (aff.). Hieronder staat een korte samenvatting van zijn ideeën.

Innoveren is het realiseren van nieuwe maakbare relevante producten, diensten, processen of experiences met een levensvatbaar businessmodel.

Stap 1. Pak het juiste moment

Als een kip zonder kop beginnen aan innovatie heeft geen zin. Probeer eerst uit te vogelen of jouw organisatie en jijzelf toe zijn aan een grote vernieuwing. Soms is dat juist het moment dat je een nieuwe groei wil stimuleren, om tot grotere hoogten te stijgen als bedrijf. Maar het kan ook zijn dat je een impuls nodig hebt vanwege een eerdere daling van de groei, bijvoorbeeld door een reorganisatie. Kort samengevat: willen innoveren versus moeten innoveren.

Stap 2. Kies een stip op de horizon

Het kiezen van een focus is essentieel bij innovatie, anders blijft het een vage bezigheid. Deze innovatieopdracht kan dienen als de bekende ‘stip op de horizon’, waar alle collega’s hun blik op kunnen richten. Van Wulfen legt uit dat je bij keuzemomenten deze focus als leidraad vasthoudt. Bijvoorbeeld als je de aanpak bepaalt, of de deelnemers aan jouw innovatietraject. Ook laat de auteur zien hoe je een innovatieopdracht opstelt.

Stap 3. Sta open en denk in kansen

Originele ideeën krijg je pas als je open staat voor nieuwe impulsen. En daarvoor moet je dus eerst je oogkleppen afzetten. Blijf niet duf zitten googelen achter je bureau, maar trek de echte-mensenwereld in, ga op zoek naar inspiratie. De magie van innovatie, zo stelt Van Wulfen, speelt zich vooral af buiten jouw comfortzone. Dus durf risico’s te nemen, laat bestaande patronen los en leer van mensen met totaal andere ideeën dan jijzelf. Ook is het wijs om in te zoomen op de grootste ergernissen van klanten. Die kunnen je ook hard aan het denken zetten richting innovatie.

Stap 4. Bedenk nieuwe ideeën

Gefrustreerd zitten wachten op een eureka-moment? Nope, dat gaat je niet helpen. Innoveren vol stress in je overuren? Ook dat is zinloos. Een rustig hoofd blijkt meestal de beste basis voor een nieuw idee. Daarom bedacht de baas van Google ooit dat al zijn medewerkers een dagdeel per week mogen freewheelen: nadenken over verbeteringen, dingen uitproberen, als het maar samenhangt met hun werk. Het zoekmachinebedrijf is ervan overtuigd dat de innovatie vooral plaatsvindt in die ‘aanklooi-uren’. En natuurlijk hoort daar ook een aantrekkelijke werkomgeving bij. Van Wulfen deelt in zijn boek verschillende methodes om creatieve gedachten op te wekken: van braindump tot ‘kruip in de huid’.

Een rustig hoofd blijkt meestal de beste basis voor een nieuw idee.

Stap 5. Experimenteer en leer

Pas als je een idee deelt, krijg je reacties. Omdat feedback van gebruikers goud waard is, meent Van Wulfen dat je zo vroeg mogelijk in het productieproces mensen moet laten meekijken. Hij noemt experimenteren dan ook ‘leren door te doen’. Tevens wijst hij op de treffende afkorting die iemand ooit bedacht voor het woord ‘FAIL’: First Attempt In Learning. Liever dat je er vroeg in het proces achter komt dat je een flop te pakken hebt, dan pas helemaal aan het eind van de rit.

Stap 6. Schaal op en volhard

Hoe maak je de sprong van experiment naar introductie? Allereerst moet je collega’s, managers, ja eigenlijk de hele organisatie warm krijgen voor jouw innovatie. Van Wulfen deelt een model voor een businesscase dat daarbij kan helpen. Hij waarschuwt voor het belangrijkste obstakel in innovatie: het simpele woordje ‘nee’. Echte innovators laten zich namelijk niet meteen afremmen door een afwijzing, maar zien deze als een extra stimulans om door te zetten.

Op weg naar innovatie

Het boek ‘Innoveer jezelf’ is nogal braaf qua structuur. De laatste regel van elk hoofdstuk geeft bijvoorbeeld steeds een simpele vooruitblik naar wat je in het volgende hoofdstuk zal lezen. Van een innovatie-aanjager zou je iets pakkenders verwachten. Maar misschien is dát juist het sterke van dit boek. Het is immers bedoeld om mensen die nog niet innovatief bezig zijn, met de eerste stappen op weg te helpen. En ik denk dat dat heel aardig zal lukken. Laat je dus niet afschrikken door de structuur of de sobere omslag van het boek.

Van Wulfen pakt de lezer netjes bij de hand en leidt hem naar het begin van een vernieuwingsslag. En de vraag die de schrijver aan het begin van het boek stelt, ‘Bestaat jouw baan nog over tien jaar?’, geeft dan weer voortreffelijk de urgentie van innovatie aan. Innoveren om te overleven, dát is waar het om draait!

Over het boekInnoveer jezelf

Titel: Innoveer Jezelf
Auteur: Gijs van Wulfen
Uitgever: Anderz
Jaar: 2017
Nummer: EAN: 9789462960541
Mediatype: Boek
Prijs: € 20,-
Bestellen: via Managementboek (aff.)

Flo495 koos voor een kleine webshop ter presentatie

14 jun, 2017, Geen reacties


 Goede foto's maken je website en dit hadden ze met Flo495 van de start begrepen. De website staat boordevol met mooie en duidelijk productfoto's en de entree van de website geeft duidelijk herkenbaar de gevel van de bloemen en decoratiezaak weer. Bij FLO495 kozen ze voor een duidelijk overzicht in combinatie van een kleine webshop die enkel dient ter presentatie van zaken die men aanbied maar enkel op bestelling. De bedoeling van de webshop is dus enkel informatief en niet zo zeer om direct bestellingen uit door te voeren.

Een website te promotie van"Het eeuwige groene gras"

14 jun, 2017, Geen reacties


Voor de website van kunstgraz.be extra in de picture te zetten kozen we voor een duidelijk woordspeling in de domeinnaam. We maakten namelijk van de S in kunstgraS een Z zodat kunstgraZ geboren was. Dit is een woordspeling die de mensen dadelijk in het oog springt en door zijn onverbeterlijke schrijffout ook goed onthouden word in het visuele geheugen.

De website is ook een volledig groentje zodat er constant op de voordelen van het mooie kunstgraz gedrukt kan worden. Een groot voordeel van dit concept is dat men kunstgras aanbiedt dat afkomstig is uit oude voetbalvelden of hockeyvelden en daardoor aan 1/5 van de prijs kan worden aangeboden door kunstgraz.be , het kunstgras zelf is maar 1 seizoen bespeeld en daarom nog steeds in topconditie voor particulier gebruik. Nu aan €8 in plaats van €35 per m²

Homewatch security website voor een gevestigde waarde extra in de picture te zetten

14 jun, 2017, Geen reacties

Home Watch Security een gevestigde waarde op beveiligingsvlak vond het tijd dat er iets aan het online imago van de zaak werd gedaan na enkele jaren met een oude website door het online landschap te vertoeven.
We kozen ook hier voor duidelijkheid en overzicht en de juiste kleurcombinaties rond het al oude bekende logo van de zaak. We geven op de website duidelijk weer wat de activiteiten van Home Watch Security zijn en welke merken en producten ze gebruiken. Hiervoor is ook een tweede domeinnaam aan hun website gekoppeld nl. Jablotronalarm.be  dit is een security lijn die Home Watch volgt op alarm en camerabewakingsgebied. De website zelf is natuurlijk bereikbaar op Homewatch.be

Mooie frisse website voor de fruitkorf

14 jun, 2017, Geen reacties


Voor de fruitkorf uit Alken, een mooie groenten en fruitwinkel met een heel assortiment aan extra gerelateerde producten maakten we een mooie overzichtelijke website. De website geeft duidelijk vanaf de eerste pagina al weer wat er kan verwacht worden van de zaak. Er is een mooie fotogalerij aan gekoppeld die dadelijk een mooie eerste indruk geeft van de steeds tot in de puntjes verzorgde winkel. Bezoek de website op www.defruitkorf-alken.be

Uw eigen website: het blijft een must!

14 jun, 2017, Geen reacties

Steeds meer bedrijven communiceren met hun gebruikers via sociale media zoals Facebook, Instagram, Snapchat… Toch blijft het nog altijd noodzakelijk een eigen website uit te bouwen. Wij leggen u uit waarom en wat de verschillende mogelijkheden zijn.

Uw eigen website: uw huis bouwt u toch ook niet op gehuurde grond?

Een eigen website op het internet, gekoppeld aan uw eigen domeinnaam, is een belangrijk virtueel goed. Het is uw eigendom, en u bent er baas. U bepaalt de spelregels, voert de nodige optimalisatie van de content uit zodat uw website goed gevonden kan worden door zoekmachines, enz.

Naast uw eigen webstek kan u uiteraard ook gebruik maken van de kracht van sociale media om met uw gebruikers te communiceren. Het aanmaken van een pagina op Facebook, Instagram en co is supersimpel, u kan uw klanten onderhouden met spelletjes en leuke acties. Maar het blijft geleende grond, en u bent afhankelijk van elke wijziging die het netwerk doorvoert. Content of foto's kunnen ongepast geacht worden, een algoritme bepaalt of uw posting gezien wordt door de gebruikers, enz.

Erg belangrijk is ook uw branding. Wat is het gemakkelijkst te vermelden in een advertentie, wat zal de gebruiker het gemakkelijkste onthouden: uw eigen, kort webadres www.mijnbedrijf.be of het lange adres www.facebook.com/mijnbedrijf? Ach, en die zin "Vind ons op Facebook", vergeet die maar - u zet toch ook uw telefoonnummer op uw visitekaart, en niet "Zoek ons op in het telefoonboek"?

Een eigen website blijft dus belangrijk. Het is uw centrale punt waar uw corporate gegevens staan, uw contactgegevens, openingsuren. Hier verwijst u naar uw Facebookpagina, uw Instagram, uw Snapchat… en alle mogelijke andere sociale netwerken waarop u aanwezig wil zijn. Hier plaatst u filmpjes en informatie die blijvend is, en waarover alleen u de baas bent.

En ook voor kleine bedrijven is het heel simpel om een website aan te maken. Wij overlopen even kort de verschillende mogelijkheden.

Wat hebt u nodig voor een eigen website?

  • Hosting: de ruimte op een server waarop uw bestanden geplaatst worden.
  • Een domeinnaam: het webadres dat gelinkt is aan uw hosting. Dat kan een domeinnaam zijn met een .be, .vlaanderen, .com zijn of een van de vele nieuwe extensies zoals .guru, .news, .club, .xyz. Tikt de bezoeker deze domeinnaam in zijn browser in, dan zal hij naar uw website gevoerd worden.
  • Content: u maakt de bestanden aan, en uploadt ze naar uw hostingruimte. Dat kan via simpele invulformulieren zijn in een "content management systeem" of via File Transfer Protocol (FTP).

Welke verschillende mogelijkheden hebt u voor uw eigen website?

  • Zelfbouwpakket: vele hostingbedrijven bieden een zelfbouwpakket aan, zoals SiteBuilder. Met klikken en verslepen stelt u heel gemakkelijk een website samen uit de aangereikte bouwmodules.
  • Content Management Systemen: u kiest uit een van de bestaande thema's de achtergrond en lay-out voor uw website, voegt add-on modules toe voor bepaalde functies zoals het verzenden van een nieuwsbrief, en uw site is klaar. Voortaan vult u via invulformulieren heel eenvoudig nieuwe content toe, die meteen gepubliceerd wordt.
  • Een van de meest gebruikte CMS voor eenvoudige websites is WordPress.com. U kunt hier een gratis website aanmaken en uw domeinnaam aan dit adres te koppelen.
  • CMS-hosting: uw hosting provider installeert, tegen betaling, een CMS op de serverruimte die u huurt en die instapklaar voor u gemaakt wordt. Dit wordt gebruikt voor complexere websites, die meer rekenkracht nodig hebben, een of meerdere databases, enz. Vaak gebruikte CMS-hosting zijn:
    • WordPress: gehoste WordPress geeft totale vrijheid van handelen en ook de mogelijkheid om reclame op uw website te plaatsen
    • Drupal en Joomla: deze CMS worden onder andere gebruikt door organisaties die met verschillende soorten gebruikers werken.
    • Magento: start uw webwinkel heel simpel op met dit kant-en-klare e-commerce systeem
  • Een website op maat: hebt u specifieke behoeften, doe dan beroep op een webontwikkelaar of webagentschap. Zij richten voor u een CMS in, aangepast aan uw vereisten, of bouwen zelf een website volledig uit.

Kortom: voor elk bedrijf, klein of groot, met simpele of complexe vereisten, met een beperkt of groot budget is een website de ideale manier om zijn aanwezigheid op het internet permanent te verankeren. Uw website moet uw vaste stek zijn, uw uitvalsbasis die leidt naar de meer sociale of experimentele vormen van communicatie met uw gebruikers!

Voor @croc.be maakten we een overzichtelijke online menukaart

2 mei, 2017, Geen reacties


Het uitgebreide menu van broodjeszaak atcroc of mooi weergegeven @croc in Wellen diende duidelijke en strak weergegeven te worden zodat het makkelijk werd om online bestellingen snel en eenvoudig door te geven, dit voor zowel particulieren als bedrijven. Atcroc.be heeft een zéééér uitgebreide menukaart gaande van de meest gekke namen voor hun overheerlijke broodjes tot hun vele gekende Wellense aardappelstoempen. Al deze gerechten werden opgesomd in een overzichtelijk maar vooral eenvoudig door de eigenaar zelf aan te passen menu. Ook is voor een betere online vindbaarheid broodjesbar-wellen.be er als extra domeinnaam bijgekomen. Dit werkt om in de zoekresutaten te helpen voor diegene die de naam onbekend is of net ontglipt.

Hondenpension De Roelhoeve ook in het Engels

2 mei, 2017, Geen reacties


Door het aantal Engelstalige klanten over de vloer van hondenpension de Roelhoeve werd er gekozen om de website ook volledig in het Engels te vertalen. Zo kunnen ook de mensen die Engels spreken mee genieten van de website en de inhoud die met regelmaat aangepast wordt.

Ook is de Roelhoeve bereikbaar via hondenhotel.eu ,dit om extra nationale visibiliteit te creëren alsook een eenvoudigere online-naam in plaats van hondenpensionderoelhoeve.be  om naar hun website te leiden. Echter door intense doorvoer van de naam Roelhoeve in de nieuwe website en op gebruikte socialmedia is ook "Roelhoeve" al voldoende om in de zoekresultaten gevonden te worden.

Publibike is een innovatief reclameproject

2 mei, 2017, Geen reacties
 

Innovatief & effectief !


Fietsreclame kan ingezet worden in het stads- of gemeentecentrum, aan een shopping center, voor een (her)opening van een winkel of restaurant, voor sportevenementen, concerten, tentoonstellingen, seminaries, productlanceringen, productsampling, ...

Breng je boodschap rechtstreeks naar en tussen de mensen door gebruik te maken van één van onze publifietsen.....


"Nichémarketing" Wat een gek woord!

2 mei, 2017, Geen reacties
Voor Wemarreycling.be hebben we een heel aantal websites gecreëerd (waaronder oudebatterijen.be en metalenophalen.be) waarmee we met een doelgerichte SEO-campagne onze positie binnen de zoekresultaten kunnen blijven behouden. We noemen dit een online Nichemarketing. Bij een nichemarketing maken we een web van verschillende websites met een zeer groot SEO-gehalte om zoekresultaten te optimaliseren. Ook iets voor uw product KLIK HIER voor een gratis woordje uitleg voor uw bedrijf.

OUDEBATTERIJEN.BE


Een ander onderdeel voor wemarrecycling is Metalenophalen.be


Van Wemarcars naar Wemar recycling

2 mei, 2017, Geen reacties


Met Wemarrecycling.be hebben we het bedrijf Wemarcars opgedeeld in een extra zeer actief onderdeel van het bedrijf met name recycling van metalen. Het bedrijf was voordien zeer gekend als het autoafbraakcenter Wemarcars. Sinds enkele jaren is het bedrijf echter uitgebreid met verschillende belangrijke bedrijfstakken waaronder recycling, containerservice en industriële afbraakwerken. Met deze activiteiten extra in de bedrijfsportefeuille was het hoog tijd om hier dan ook een naamaanpassing voor door te voeren. Na wat "gewik en geweeg" is er dan gericht gekozen om het recycling onderdeel extra te promoten. Met een zoekresultaat dat mag gezien worden tot gevolg "WEMARRECYCLING"

Domeinennamen van Taxi Ivan in Sint Truiden

2 mei, 2017, 1 reactie


Voor Taxi Ivan is er gekozen om met meer domeinnamen actief te worden. Namelijk de verschillende woordspellingen van TAXIVAN.be en  TAXIIVAN.be maar ook taxi-sint-truiden.be

Taxi-sint-truiden.be is mee op de kar gesprongen om een toegevoegde online waarde te creëren naar andere taxi bedrijven in Sint-Truiden die met soortgelijke woordspellingen online propageerden en hierdoor grotere visibiliteit kregen.  Met een beetje SEO (Search Engine Optimalistion) in deze richting is nu Taxi Ivan hier ook van de partij.

Ontdek de nieuwe website van de Kluskoning.be

2 mei, 2017, Geen reacties



Bij de website en logo ontwikkeling van KLUSKONING hebben we gekozen voor pure eenvoud... want dit siert. De combinatie van een Koning en een Klusser is dan ook geen alledaagse associatie en zal hierdoor onderbewust ook vaak onthouden worden. Kluskoning is klant voor de website, logo, en reclame naar de buitenwereld via panelen werfborden en voertuigbelettering

We hebben een nieuwe website klaar voor uwdakopmaat.be

14 dec, 2016, Geen reacties
dakopmaat.be de domeinnaam heeft op zicht al niet veel uitleg nodig, deze 2 jonge knapen maken voor een uiterst scherpe prijs daken op maat doorheen heel Limburg en omstreken.


Recente berichten

  • Hoe stel je een privacyverklaring op voor jouw website + voorbeeld
    30 aug, 2018
  • Een toffe TIP om dure betaalnummers te omzeilen
    7 jun, 2018
  • Gelukszoekers slaan toe bij voorregistratie nieuwe extensies
    29 okt, 2017
  • Webtoppers maakt Greets website
    1 okt, 2017
  • 5 URL-tips voor een betere website en ranking in Google
    28 sep, 2017
  • SEO en de nieuwe domein extenties
    24 jul, 2017
  • Innoveren om te overleven: in 6 stappen naar de juiste mindset
    24 jul, 2017

Webtopperweetjes

Op deze pagina geven we je uitgebreide tip en tricks om je eigen website nog te verbeteren en je herkenbaarheid te promoten. we latenjullie ook kennismaken met een aantal van onze referenties waar webtoppers tot actie kwam.



Winkelmand

Winkelwagentje is leeg

Gemaakt met Webtoppers-Wij maken uw website van A-Z.